LOGOPEDICKÁ ŘÍKADLA S POHYBEM

Naše nejnovější publikace Logopedická říkadla s pohybem má za cíl pomoci dětem správně vyslovovat všechna písmena a zároveň umožnit prožití říkadel mluveným slovem i pohybem. 

V předškolním věku má mluvené slovo ve spojení s pohybem všestranný vliv na rozvoj osobnosti dítěte. Dochází k rozvoji hrubé a jemné motoriky, rytmického cítění.  Slovní doprovod, básně, říkanky, písně motivují ke správnému provádění a zapamatování pohybů. Pohybové doprovody zase naopak usnadňují pochopení a zapamatování textů, rozvíjí se myšlení, řeč, výslovnost, slovní zásoba, gramatická správnost a porozumění. A právě proto připravila Dana Uzlová, náčelnice T.J. Sokol Lhotka Praha 4 novou publikaci určenou pro všechny cvičitelky, učitelky v mateřských školách ale i rodiče. 

„Obtíže řeči nejsou jednoduchou problematikou. Některé vady jsou velmi vážné, naše knížka se plná říkadel se zaměřuje na opožděný vývoj řeči a na vadné tvoření hlásek. Říkadla mají napomoci k výslovnosti již vyvozených hlásek a k jejich zafixování,“ uvádí Dana Uzlová, učitelka v mateřské škole, autorka publikace Logopedická říkadla s pohybem a zároveň spoluautorka projektu Se Sokolem do života. 

Pro děti je rytmus velice důležitý už od raného dětství. Říkadla z publikace jsou proto určena nejmenším dětem, aby mluvené slovo doprovázel jednoduchý pohyb nebo hra na tělo. Pravidelná pulzace slabik dává dětem možnost prožití říkadla mluveným slovem i pohybem. Spojení pohybu, rytmu a k tomu říkadla napomáhá ke koordinaci celého těla a smyslů. Děti toto spojení mají velmi rády a je to výborná motivace. 

„Nebojme se mluvit, komentovat, recitovat, zpívat ve spojení s pohybem. Stimulací pohybu a řeči napomáháme zdárnému a zdravému vývoji našich nejmenších,“ vyzývá Věra Smejkalová spoluautorka projektu Se Sokolem do života, nejrozšířenější aktivity na rozvoj pohybové gramotnosti předškoláků. 

A jak s publikací Logopedická říkadla s pohybem pracovat? 

  1. Nejprve dětem vzorově předneseme říkadlo v rytmu. 
  2. Poté předneseme verš říkadla a děti opakují. Dbáme při tom na správnou artikulaci. Verše jsou lehce zapamatovatelné, takže děti velice brzo říkadlo zvládnou. 
  3. Jako poslední přichází pohyb. Cvičitelka, učitelka nebo rodič nejprve přednáší a děti cvičí. Pohyb není náročný, a tak nakonec mohou děti řeč i pohyb spojit dohromady. 

Publikaci můžete zakoupit na e-hopu České obce sokolské – CHCI SI KOUPIT PUBLIKACI

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *